W wielu placówkach handlowych, zarówno dużych sklepach wielkopowierzchniowych, jak i małych salonach handlowych istnieje potrzeba liczenia klientów. We współczesnych czasach zaprzęga się do tego elektronikę i inżynierię. Rozwiązania tego rodzaju są niekiedy szyte na miarę konkretnego klienta, szczególnie gdy posiada on sieć sklepów rozsianych po całym kraju. Trzeba bowiem pamiętać, że sam licznik klientów to zaledwie front tego systemu.
Nie tylko licznik
Licznik klientów to samo w sobie wyzwanie w wielu przypadkach. Przy dużym strumieniu klientów licznik nie powinien się pomylić - zliczać osób podwójnie lub przeoczać ich. Jednak sam licznik to tylko front. Bardzo ważne jest zbieranie generowanych przez niego danych i raportowanie ich, także na poziomie całego kraju. Tego rodzaju analiza ruchu klientów (nie tylko w całym markecie, ale także na poszczególnych działach i stoiskach) przynosi bezcenną wiedzę, którą sklep może wykorzystać w celu optymalizacji ruchu odwiedzających lub do celów logistycznych.